Już działa. Po 9 miesiącach od wystąpienia wady i jej zgłoszenia funkcja została przywrócona w połowie sierpnia 2024. Poniższą treść należy uznać za historyczną.
Nie potrafię określić czy zamiana mowy na tekst w języku polskim została cofnięta w moim aucie po aktualizacji całości oprogramowania czy po aktualizacji którejś aplikacji systemowej dostępnej w sklepie Google Play w aucie. A było dobrze. Było dobrze do czasu jakiejś aktualizacji. Jakby nie było efekt jest taki, że przestało to działać poprawnie … A DZIAŁAŁO i w czasie jazdy wielokrotnie korzystałem z zamiany mowy na tekst podczas szukania muzyki na Spotify, wyszukiwania adresu czy lokalizacji w nawigacji Waze czy po prostu wyszukaniu kontaktu w telefonie.
Poniżej znajduje się film z YouTube jasno obrazujący problem.
Za tą funkcję odpowiada Klawiatura Google Automotive czyli dedykowana do auta. Najłatwiej można to przetestować wchodząc w aucie do Sklepu Google Play czyli do wbudowanej aplikacji autorstwa Google, klikając w lupę jako wyszukiwanie a następnie w przycisk nad klawiaturą „zamiana mowy na tekst” i tu powiedzieć coś ewidentnie po polsku.
To przestało działać ok grudnia 2023.
Jak pokazać problem?
1. odinstalować Klwiaturę Google Automotive. Ta operacja przywraca pierwotną wersję, tą wbudowaną. Należy wejść do Sklepu Google Play, wyszukać „klawiatura”, kliknąć w znalezioną aplikację i kliknąć w przycisk „Odinstaluj”. Następnie należy zrestartować system (dłuuugie przytrzymanie przycisku na ramce ekranu).


2. wejść do jakiejś aplikacji z wyszukiwaniem, nadal polecam Sklep Google Play, i po kliknięciu jak wyżej powiedzieć coś po polsku. Ja do testów używam „żółta łódź”. Na takiej „starej” wersji klawiatury zamiana zadziała.

3. zaktualizować klawiaturę czyli normalnie wejść do Sklepu Google Play, kliknąć 3 kreski z górnego menu i wybrać aktualizację aplikacji, WEJŚĆ do aplikacji „klawiatura” i wybrać „aktualizuj”. Tak działa szybciej… Następnie należy zrestartować cały system i sprawdzić zamianę mowy. U mnie przestaje działać.


Reasumując: problemem jest aplikacja Klawiatura Google Play i to ją musi poprawić Google tylko jak to zrobić skoro nie można skontaktować się z Google. Przy aplikacji jest wskazany adres e-mail do kontaktu z producentem apps-help@google.com :

Problem w tym, że wiadomości wysyłane na ten adres odbijają się:
Mail zwrotny od Google:
Hello,
Thank you for contacting Google.
You have emailed an address that is no longer being monitored. To get help, please visit https://support.google.com/.